Na virtuálnom veľtrhu CES 2021, nemecký poskytovateľ solárnej mobility, Sono Motors odhalil spoluprácu so spoločnosťou EasyMile na inštaláciu solárnej technológie na minibusy bez vodiča.
Sono Motors tiež predviedol nový predprodukčný prototyp svojho elektrického mestského vozidla Sion, ktorý obsahuje 248 fotovoltaických panelov zabudovaných do vonkajších častí vozidla a poskytuje dojazd až 34 km. Akumulátor sa však môže na dlhšie cesty pripojiť k nabíjačke, takže dojazd na jedno nabitie je 255 km.
Spoločnosť plánuje uplatniť technológiu solárnych článkov na rôznych platformách, pričom medzi prvými je autonómny modul EZ10 od EasyMile. Technológia by mohla viesť k novým typom energeticky efektívnej dopravy a znížiť závislosť stále nízkeho počtu dostupných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá.
Unikátna solárna technológia sa aplikuje na exteriér vozidla inštaláciou solárnych článkov integrovaných do flexibilných polymérov namiesto skla, vďaka čomu sú lacnejšími a účinnejšími ako ktorákoľvek iná existujúca solárna technológia vozidla.
Metóda umožňuje uvedeniu do prevádzky integrovať solárne panely na neobmedzených typoch vozidiel a otvára dvere novým možnostiam použitia. Pre danú technológiu sú obzvlášť vhodné autobusy a nákladné vozidlá, pretože má významnú styčnú plochu.
Elektrický minibus EZ10 sa využíval vo viac ako 30 krajinách sveta. Na jedno nabitie funguje šestnásť hodín a úplné nabitie z nuly na sto trvá šesť hodín. To by sa dalo dramaticky vylepšiť pomocou novej solárnej technológie.
Solárne články premieňajú slnečné svetlo na energiu uloženú v batérii vozidla a môžu výrazne zvýšiť dojazd elektrického vozidla. To by mohlo poskytnúť minibusu bez vodiča ešte väčšiu autonómiu, pretože by bol nezávislejší od nabíjacej infraštruktúry. Šlo by o veľký šetrič nákladov, ako aj výhodu pre mnohé komunity, ktoré využívajú kyvadlovú dopravu ako rozšírenie siete verejnej dopravy.
Účelom týchto nových solárnych panelov nie je nahradiť tradičné spôsoby nabíjania. Namiesto toho sú navrhnuté tak, aby znižovali počet nabíjacích intervalov, pretože minibusy by mali získavať slnečnú energiu počas toho, ako sú zaparkované.
Zdroj: redakcia prestupujeme.sk